خرید تخمه آفتابگردان کله قوچی کیلویی

 

تخمه آفتاب گردان یکی از انواع دانه‌های گیاهان است. این تخمه مانند همه‌ی انواع تخمه‌ها چربی و پروتئین زیادی دارد و برای سلامت بدن بسیار مفید است.

 

تخمه آفتابگردان کله قوچی کیلویی یکی از انواع تخمه آفتاب گردان است که نام دیگر آن تخمه آفتاب گردان پسته‌ای است. این دانه در طعم های مختلف تهیه و توزیع می شود.

خرید تخمه آفتابگردان کله قوچی کیلویی

خواص مصرف تخمه آفتابگردان

همه ی انواع تخمه ها خواص و فواید فوق العاده ای برای بدن و سلامتی دارند که مصرف به اندازه و به جای آن، باعث انتقال مواد مغذی به بدن می شوند. یکی از مهم ترین خواص تخمه ها امگا سه موجود در آن است. همچنین از دیگر خواص مصرف تخمه آفتاب گردان عبارت اند از: کاهش گرفتگی ماهیچه ها] کمک به پیشگیری از ابتلا به سرطان، استحکام استخوان ها، کاهش فشار خون، مشکلات قلبی، آرامش اعصاب، کاهش سر درد ها و کاهش کلسترول خون.

 

همچنین تخمه آفتاب گردان التهاب بین مفاصل و اسخوان ها را رفع می کند. همچنین باعث افزایش رشد مو، جلوگیری از ریزش آن، افزایش گردش خون در پوست سر و در نتیجه سلامت مو یک منبع عالی از فولیک اسید برای دوران بارداری بانوان و کمک به درمان آسیب دیدگی دی ان ای است. تخمه آفتاب گردان یبوست درد معده و بیماری های مجاری ادراری را درمان می کند. همچنین برای کاهش ورم پستان بانوان در دوران شیر دهی مناسب است، اسهال خونی را درمان می کند و برای درمان سنگ کلیه مفید است.

 

خواص مصرف تخمه آفتابگردان

میزان مصرف مجاز تخمه آفتابگردان

میزان مصرف مجاز تخمه بستگی به شرایط مختلفی از جمله سن و سال، سلامت بدن یا وجود بیماری ها و هم چنین نوع تخمه ی مصرفی دارد. زیاده روی در مصرف تخمه هایی که طعم شور دارند باعث افزایش فشار خون می شود. همچنین تخمه هایی که بو داده می شوند در اثر حرارت زیاد تولید مواد سمی می کنند که برای بدن مضر اند.

 

با توجه به مضراتی که استفاده از تخمه ها می تواند داشته باشد توصیه می شود که به اندازه استفاده شود. همچنین حد الامکان از تخمه هایی که شوری کم تری دارند و بو داده نیستند استفاده شود.

 

میزان مصرف مجاز تخمه آفتابگردان

خصوصیات تخمه آفتابگردان کله قوچی

تخمه آفتاب گردان کله قوچی یکی از انواع تخمه‌ی آفتاب گردان است که نسبت به بقیه درشت تر می باشد. از خصوصیات تخمه کله قوچی، مغز درشت و روغن کم آن نسبت به سایر انواع تخمه آفتاب گردان است.  برای کاشت این نوع آفتاب گردان شرایط ویژه ای از جمله آب کافی خاک مناسب آب و هوای مساعد محیط متناسب و زمان مخصوصی است که همه در برداشت محصول بهتر دست دارند.

 

گل آفتاب گردان کله قوچی دانه‌های دو رنگ سیاه و سفید تولید می کند که درشت تر نیز هستند. این گیاه به نور مستقیم نیاز دارد که باید هشت ساعت در روز در معرض نور باشد. همچنین حدودا بعد از سه الی پنج ماه بعد از کشت به بلوغ می رسد و دانه‌های آن قابل برداشت و بهره برداری اند.

 

خصوصیات تخمه آفتابگردان کله قوچی

پخش تخمه آفتابگردان کله قوچی کیلویی

گیاه آفتاب گردان در بیش تر مناطق قابل کشت است. به شرطی که نور کافی در دسترس آن باشد تا به موقع دانه‌های آن قابل برداشت شوند. در ایران بیش تر در آذربایجان غربی گیاه آفتاب گردان کشت و از آن تخمه تهیه می شود. همچنین از آن به عنوان قطب کشت و تولید تخمه‌ی آفتاب گردان و تخمه ی کدو یاد می شود.

 

پخش تخمه آفتابگردان در تمام ایران و دنیا انجام می شود. همچنین در اکثر فروشگاه های مواد غذایی این تخمه به صورت پوست کنده یا با پوست در بسته بندی به صورت فله ای در اختیار عموم مردم قرار می گیرد. به دلیل خواص زیاد این نوع تخمه و چربی های مفید موجود در آن استفاده از آن نسبت به سایر تخمه‌ها بیش تر است و می توان به عنوان یک میان وعده ی مغذی از آن استفاده کرد.

 

 

پخش تخمه آفتابگردان کله قوچی کیلویی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.